Wil je SEO of SEA inzetten lees hier meer informatie

Wil je SEO of SEA inzetten lees hier meer informatie

11 augustus 2020 Uit Door Redactie

Wil jij meer informatie over de manier waarop jij online gevonden kan worden? Bekijk dan deze blog. In de blog wordt er verteld over de verschillende manieren waarop jij kan inspelen op de doelgroep die het best bij jouw bedrijf past. Er wordt oa geschreven over de locatie waar je klanten zich online bevinden, Het inzetten van SEO en SEA voor social media en nog veel meer! 

Meer informatie over vindbaarheid drie verschillende soorten media 

  • Owned media
  • Paid media
  • Earned media

Owned media stimuleert

Owned media betekent eigenlijk media waar je zelf de eigenaar van bent  over de media die je publiceert. Dit deel je met een groep die wellicht met jouw (bedrijf) verbonden is. Ze vinden de media content die jij plaatst leuk en volgen de laatste updates als je die plaatst. Een voorbeeld van owned media zijn: je eigen social media (De meest populaire Facebook, Instagram en Tiktok) accounts, Een podcast account met eigen talkshow, een community waar je eigenaar van bent (Facebook community). Door relevante content (content is een ander woord voor berichten) te plaatsen op deze platformen creĆ«er je een doelgroep die je graag ziet verschijnen. Waardevolle media content staat bekend om grappige, educatieve, informatieve of gevoelige content. Klik op de link bovenaan de pagina voor meer informatie.

meer informatie

Zie earned media niet als beloning  

Ga op zoek naar earned media, dit is media die niet door jezelf is gepubliceerd is maar door iemand anders. Dit kan een vriend, collega, medewerkers, pers, gastblogger, influencer of klant zijn. De naam zegt het al je krijgt het. Het is wellicht iets waar je hard aan werkt en op wordt gecomplimenteerd of bekritiseerd door een ander. Meer informatie? Earned media is nog altijd de meest onderschatte en mist ingezette manier van online klanten vinden. 

De kracht van betaalde advertenties

Meer informatie over paid media? Dit is simpel en kort gezegd betalen voor online advertenties. Als je in het verleden graag je bedrijf wou promoten op een groot bord of bushaltes dan betaal je daar advertentiekosten voor. Je kon toen ongeveer inschatten hoeveel mensen langs kwamen en het bord mogelijk konden zien. Het nadeel van toen was dat je niet precies wist wie het wel en -niet zag en je wist ook niet altijd zeker of het werkte. Je kan er niet meer omheen bijna iedereen die in deze eeuw leeft heeft een Instagram of Facebook account. 

Advertenties

De jongeren zijn er gek op. Tegenwoordig is het mogelijk om je plek te kopen op een tijdlijn van iemand die bijvoorbeeld Instagram, Facebook of Tik Tok heeft. Door je aan te melden voor deze accounts geef je ze toegang om je gegevens en interesses te delen met derde partijen zoals bijvoorbeeld jouw bedrijf. Zo kan je interesses van klanten en jouw doelgroep specificeren en deze afstemmen op de advertenties die je graag wilt runnen. Je kan precies specificeren welke interesses, hoeveel mensen je wilt bereiken en welk budget je wilt gebruiken. Zo bepaal je zelf wie het wel en niet ziet.