Waarom zoekmachine adverteren?

Wanneer je meer traffic naar je website wilt genereren kan dit op vele manieren. Adverteren in zoekmachines zoals Google en Bing is veruit de snelste manier op meer traffic naar je website te genereren. Door de inzet van zoekmachine adverteren kan je snel in de top resultaten van Google terecht komen. Een goede strategie is echter wel van belang.

Snelle zichtbaarheid

Door de inzet van zoekmachine adverteren wordt er, in tegenstelling tot zoekmachine optimalisatie, snel een goede zichtbaarheid binnen de zoekmachine gerealiseerd. Adverteren binnen bijvoorbeeld Google kan in verschillende vormen: Search Ads, Shopping Ads, Display Ads en Remarketing. Dit betreffen tekstadvertenties, productadvertenties, advertenties met een banner en het nogmaals benaderen van bezoekers. Er zijn dus vele mogelijkheden en altijd een mogelijkheid die bij jouw website past. 

Alleen adverteren op relevante zoektermen

Bij zoekmachine adverteren wordt er geadverteerd op bepaalde zoekwoorden. Deze kunnen zelf ingesteld worden waardoor er voornamelijk relevant verkeer zal binnenkomen. Het is belangrijk goed onderzoek te doen naar de juiste zoektermen die jouw aanbod goed vertalen. Met de juiste zoektermen en een pakkende advertentietekst kun je potentiële klanten overtuigen jouw website te bezoeken. Let er wel op dat je advertentie aansluit op jouw zoektermen, aanbod en de pagina waar de advertentie heen leidt.

Invloed op kosten

Bij zoekmachine adverteren betaal je pas wanneer er daadwerkelijk iemand doorklikt naar jouw website. Tot dat iemand de website bezoekt betaal je dus niks. Daarnaast is het mogelijk verschillende biedstrategieën te hanteren.  Dit kan op allerlei niveaus. Zo kunnen bijvoorbeeld de maximale kosten die je voor een klik wilt betalen worden ingesteld. Een ander voorbeeld is het instellen hoe veel kosten er verbonden mogen zitten aan een conversie. Google gaat dan aan de slag om binnen dat budget een conversie te genereren. Binnen zoekmachine adverteren heb je ten alle tijden de controle over het budget dat je besteed.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *