Vorm samen een blok

Nog te vaak wordt er verschil gemaakt binnen een bedrijf tussen het management en de werknemers op de vloer, informatie wordt niet gedeeld of het personeel wordt niet goed op de hoogte gehouden. Vaak komt er onvrede wat kan leiden tot minder zin om te werken, minder hard werken en een negatieve sfeer. Als werkgever wil je natuurlijk optimaal rendement van je werknemers, en dat zij het naar hun zin hebben. Een medewerkerstevredenheidsonderzoek doen is een goed begin, op deze manier kom je erachter waarom de medewerkers niet tevreden zijn en wat je hieraan kunt doen.

Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Sta tussen je medewerkers

Bij veel bedrijven staan leidinggevenden niet tussen de medewerkers maar willen ze erboven staan, voor de medewerkers is dit geen fijn gevoel. Als leidinggevenden ben je afhankelijk van je personeel, zij hebben meer macht als je denkt als bedrijf. Het is niet gek dat je voor tevreden medewerkers moet zorgen, betrokkenheid is vaak het grootste probleem. Ga erachteraan bij je medewerkers wat er veranderd moet worden, om te zorgen dat medewerkers wel met plezier werken. Een medewerkerstevredenheidsonderzoek doen is geen overbodige luxe, maar echt nodig om er samen een succes van te kunnen maken.

Periodiek onderzoek doen

Ga je medewerkerstevredenheidsonderzoek doen dan is dit goed om periodiek te doen, die je het onderzoek eenmalig dan heeft het niet veel zin. Dan reageer je op een momentopname, terwijl je juist structureel wilt weten of de medewerkers tevreden zijn. De medewerkers krijgen op deze manier ook een gevoel meer betrokken te zijn, en dat er meer wordt geluisterd naar ze. Dit leidt in de meeste gevallen al tot meer tevredenheid, al zal op de andere vlakken actie moeten worden ondernomen door het bedrijf. Om tevreden werknemers te krijgen, en te houden moet er continu gemonitord en uiteraard bijgestuurd worden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *