Influencer posts

Posts van influencers lijken meer legitiem dan andere betaalde posts omdat iemand anders instaat voor jouw merk. Dat is de reden waarom Influencer marketing zo goed werkt.

Wanneer een influencer marketing campagne succesvol verloopt en een merk de voordelen van sociale media naar zijn hand kan zetten, zullen volgers waarschijnlijk veel meer tijd besteden aan het plaatsen van reacties, likes en zullen ze eerder content delen. Dit zorgt er op zijn beurt weer voor dat jouw bedrijf meer exposure krijgt. Het ding met influencers is dat ze niet echt een betaald marketing kanaal zijn. De influencers hebben meestal zelf hun kanaal al opgericht en hebben al veel volgers.

Leads genereren met influencer marketing

Als het je doel is om leads te genereren met influencer marketing, kun je influencers de link naar je landingspagina laten delen. Je kan dan een limiet instellen op hoeveel mensen de landingspagina kunnen bekijken om bezoekers tot actie te laten overgaan. Een beperkte tijd om ergens op te reageren geeft namelijk het gevoel van spoed en dat je er snel bij moet zijn.  Als je doel is om meer informatie over jouw doelgroep te verzamelen, kan je bijvoorbeeld potentiële klanten vragen naar hun koopgewoonten en hen vervolgens de informatie met je laten delen via een lijst met vragen. In ruil hiervoor kan je dan weer exclusieve content aanbieden.

De kosten van een influencer

Hoe meer de klant zijn of haar eigen koopgeschiedenis deelt, des te meer je over deze klant kan leren. Om influencer marketing te laten werken, moet een bedrijf de influencer niet te veel beperkingen opleggen. Als het te duidelijke reclame wordt, zal dit mensen afschrikken. Dit is niet goed voor de influencer en niet goed voor jouw bedrijf. Hoewel het gebruik van influencers een geweldige manier is om leads voor je bedrijf te genereren, kunnen echte mega influencers erg duur zijn. Zo verdient Kim Kardashian tot zo’n $500.000 per gesponsorde Instagram post. Waarschijnlijk heeft jouw bedrijf niet meteen mega influencers nodig, maar vergis je niet in hoeveel geld het kost.

Cursus contentmarketing

A/B-tests laten je weten welke content het beste werkt. Het gebruik van deze kennis kan de conversie sterk verbeteren. Je moet de juiste mix van content types gebruiken, zodat ze het meest converteren. Om hier meer over te weten te komen, kan het handig zijn om online een cursus over contentmarketing te volgen. Een goede cursus contentmarketing behandelt alle belangrijke soorten inhoud (d.w.z. blog, landingspagina, video’s, case study, infographic, enz.) en hoeft geen geld te kosten. Zelfs op youtube staan vrij veel complete cursussen die je op weg kunnen helpen wanneer je welk type content moet gebruiken en hoe je erachter komt welk type content het best past bij jouw bedrijf.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *