Het opbouwen van een goede online reputatie

Het opbouwen van een goede online reputatie

14 mei 2020 Uit Door Redactie

Als je in het bezit bent van een eigen website of webshop is het van belang dat je aandacht besteed aan het opbouwen van een goede online reputatie. Mensen zullen immers minder snel iets kopen bij een bedrijf met een slechte reputatie. Voordat men iets aanschaft, zal bijvoorbeeld vaak als eerst de reviewpagina worden geraadpleegd. Maar er zijn nog veel meer zaken die komen kijken bij het opbouwen van een goede reputatie. Je kunt je online marketing uitbesteden, maar er zijn ook manieren waarop je zelf hiermee aan de slag kunt. In dit artikel vind je een aantal handige tips over hoe je dit het beste aan kunt pakken.

De verschillende aspecten

Er zijn verschillende aspecten die komen kijken bij een (online) reputatie van een bedrijf. Ten eerste is het bijvoorbeeld van belang dat je je onderscheidt van je concurrenten en dat je de punten waarop je verschilt ook duidelijk naar voren brengt. Wat zijn je unique selling points? Ook is het goed om authenticiteit en transparantie uit te stralen. Wees open en eerlijk over je werkwijze. Verder is het belangrijk dat je consistent bent in wat je naar buiten wilt brengen. Zorg voor een consistente uitstraling en boodschap. Dit betekent ook dat je goed zichtbaar bent in de media, zodat je goed vindbaar bent en mensen je merk gaan herkennen. Tot slot is het van belang dat je zo goed mogelijk met je (potentiƫle) klanten communiceert. Dit zorgt voor tevreden klanten, met een hogere waarschijnlijkheid dat deze in de toekomst nog een keer in aankoop zullen doen.

Jezelf beter zichtbaar maken

Uiteraard is het van belang dat je jezelf goed zichtbaar maakt op het web. Doe hiervoor bijvoorbeeld aan zoekmachine optimalisatie. Hiermee zorg je dat je zo hoog mogelijk in Google komt te staan, al dan niet met de hulp van een extern online marketing bureau. Probeer er tegelijkertijd voor te zorgen dat je ook daadwerkelijk op een goede manier zichtbaar wordt, bijvoorbeeld door trouwe klanten om een review te vragen in Google Mijn Bedrijf.