Een telefoonservice voor ondernemers

Neem jij als ondernemer alle telefoontjes op die je ontvangt? Dan is het wellicht verstandig om gebruik te maken van een telefoonservice. Als je continu telefoontjes moet beantwoorden, slaag je er vaak namelijk niet in om productief te zijn. Het maakt niet uit wat voor werk je doet, een telefoontje kan enorm afleiden. Zodra het telefoontje is afgelopen duurt het ook altijd even voordat je de draad weer hebt opgepakt. Bovendien zijn niet alle telefoontjes even belangrijk. Ben jij ook steeds zoveel tijd kwijt aan onbelangrijke telefoontjes? Ga dan eens na wat de voordelen zijn van een telefoonservice voor ondernemers.

Je telefoonservice uitbesteden aan een team van specialisten

Wanneer je voor deze service kiest, dan laat je een team van specialisten jouw telefoontjes beantwoorden. Zij weten precies hoe ze iedereen netjes te woord kunnen staan. Is de telefonist niet in staat om de vraag van de beller te beantwoorden, dan kan hij of zij het telefoontje alsnog doorverbinden. Ook kan de telefoonservice ervoor kiezen om het te noteren als je ergens nog op terug moet komen. Zo wordt jij niet gestoord als je dat even niet kunt gebruiken. De manier waarop telefoontjes worden afgehandeld, wordt vooraf goed overlegd.

Niet iedereen kan even goed bellen

Niet iedereen kan even goed bellen. Wellicht dat je het geen probleem vindt om met kennissen te bellen, maar blijf je zakelijke telefoontjes spannend vinden. Zelfs als je wel goed kunt bellen als manager of directeur, wordt ieder gesprek wel erg duur voor het bedrijf. Jouw capaciteiten gebruik je liever niet om onbelangrijke telefoontjes te beantwoorden. En dus is het helemaal niet gek om gebruik te maken van een telefoonservice.

De specialisten van een telefoonservice zijn getraind om te bellen

Bij een telefoonservice werken specialisten die echt getraind zijn om te bellen. Zij weten precies hoe ze om moeten gaan met bijvoorbeeld een boze klant. De telefonistes blijven altijd uiterst professioneel. Zo krijgt men ook eerder een professionele indruk van je bedrijf. Een telefoniste kan een hoop zelf voor je afhandelen. Zo kun jij steeds ongestoord met je eigen werkzaamheden aan de gang. Je kunt je bijvoorbeeld op de bedrijfsvoering blijven focussen. Wellicht dat jij je dit al helemaal niet meer kunt voorstellen omdat je continu bezig bent met bijzaken. Door de bijzaken uit te besteden, kun jij weer nieuwe stappen zetten. Als je wilt dat je onderneming blijft groeien, is dit dus een heel goed idee.

Het telefoneren wel of niet uitbesteden?

Je kunt telefoontjes laten afhandelen door werknemers, maar zoals je eerder las is niet iedereen een even goede beller. Ook voor werknemers geldt bovendien dat de concentratie minder wordt als zij steeds telefoontjes moeten aannemen. Daarnaast zou je er nog voor kunnen kiezen om mensen speciaal voor het bellen aan te nemen. Voor kleinere ondernemingen is dat echter geen optie, omdat er vaak ook weer niet zoveel telefoontjes zijn. Je betaalt dan iemand die de helft van de tijd niet nodig zal zijn. Het voordeel van een telefoonservice is dat je alleen betaalt als je gebruik maakt van de telefoondienst.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *