Creditcard betalingen via je website

Als je op de huidige markt concurrerend wilt zijn, heb je geen andere keuze dan creditcardbetalingen te accepteren. Veel kleine bedrijven zijn echter niet zo goed voorbereid als ze zouden moeten zijn om deze functie te beheren. Is dat jouw situatie? Creditcardtransacties kosten je niet alleen geld, maar kunnen jou ook blootstellen aan gevaarlijke beveiligingsrisico's die de bedrijfsvoering en stabiliteit van jouw bedrijf in gevaar kunnen brengen.

Maar als je weet hoe je creditcardbetalingen op een veilige en efficiënte manier kunt accepteren, bijvoorbeeld via een betaallink, zal dat een grote bijdrage leveren aan het vestigen van jouw bedrijf als een succesvolle speler in jouw branche.

Contante betaling versus via creditcard

Zoals je waarschijnlijk uit persoonlijke ervaring weet, is krediet een meer gebruikelijke betaalmethode dan contant geld. Aangezien contant geld steeds minder een kenmerk is geworden in point-of-sale (POS) -transacties, kiezen steeds minder verkopers ervoor om alleen contant te werken.

Hoewel contant geld handig is in die zin dat het geen kosten met zich meebrengt en de transactie is voltooid zodra het geld wordt verhandeld, is het in een aantal andere opzichten omslachtig. Contant geld moet worden beschermd en opgeslagen en vereist regelmatige uitstapjes naar de bank.

Contant geld vereist ook een exacte wijziging, wat betekent dat de koper of verkoper de juiste biljetten en munten bij de hand moet hebben om het transactiesaldo te maken. Het is moeilijker te traceren, wat een uitdaging kan zijn als het gaat om boekhouding (vooral als er verschillen optreden).

Voordelen van krediettransacties

Ondanks de verwerkingskosten zijn krediettransacties efficiënter en flexibeler. Ze bieden handelaren – zowel de online als de fysieke variant – een aantal tastbare voordelen, zoals meer verkoop, meer impulsaankopen en verbeterde cashflow.

Veel klanten verwachten dat je creditcards accepteert. Ze zijn niet alleen gemakkelijk voor hen, maar consumenten profiteren ook van het gebruik van hun kaart. Van cashback tot reisbeloningen, creditcardmaatschappijen bieden genereuze voordelen aan iedereen die hun kaarten gebruikt. Dit zorgt ervoor dat kopers meer kans maken op een grote aankoop.

Jouw concurrentie accepteert vrijwel zeker creditcards. Als je een vreemde eend in de bijt bent, verlies je verkopen omdat je niet een van de meest voorkomende en handige betalingsopties biedt. Daarnaast zijn creditcardaankopen eenvoudig, bijna moeiteloos. Je plaatst of veegt de kaart en de transactie wordt binnen enkele seconden verwerkt. Het is veel waarschijnlijker dat een klant een impulsaankoop doet wanneer hij of zij geen contant geld uit een geldautomaat hoeft te halen of de tijd en moeite hoeft te nemen om een ​​cheque te schrijven.

In een traditioneel factureringsproces is het gebruikelijk om een ​​factuur te verzenden, een paar dagen of weken te wachten totdat de klant een cheque heeft verzonden en vervolgens nog een paar dagen te wachten voordat de cheque is verdwenen. Bij creditcardtransacties komt het geld binnen een dag of twee op jouw bank aan, ongeacht hoe ver de koper woont. Dit verbetert de cashflow en zorgt ervoor dat jo uw bedrijf soepel blijft werken.