4 tips hoe je het best een nieuwe bedrijfsnaam kunt lanceren

25 juni 2020 Uit Door Redactie

Het veranderen van bedrijfsnaam is een onderdeel van re-branden. Wanneer je met je bedrijf een andere kant op wil, of een ander imago wil creëren, kan re-branden een optie zijn.

Maar hoe lanceer je nou een nieuwe bedrijfsnaam? De volgende stappen bieden je houvast:

1. Bereid je voor

Het belangrijkste een goede merk lancering, is de voorbereiding. Plan de introductie van je nieuwe merk minstens twee maanden van tevoren. Welke boodschap wil je overbrengen en naar wie? Brainstormsessies kunnen nuttig zijn om op creatieve ideeën te komen.

2. Laat weten dat er iets nieuws aankomt

Om van tevoren al aandacht te trekken van je klanten, kun je aankondigen dat er iets nieuws aankomt. Communiceer met je doelgroep door een post op sociale media of een bericht op de website. Dit wekt nieuwsgierigheid op bij de doelgroep en zorgt ervoor dat ze voorbereid zijn op de verandering die je gaat doorvoeren.

3. Introduceer je nieuwe merk

Op het moment dat je nieuwe website en nieuwe merknaam officieel ingezet wordt, moet iedereen dit natuurlijk zo snel mogelijk weten. Jouw merknaam is jouw intellectuele eigendom. Stuur je potentiele klanten een nieuwsbrief via de mail. De klant zal jouw naamsverandering zo volledig meekrijgen.

4. Vier je nieuwe bedrijfsnaam

Een goed initiatief bij het veranderen van je bedrijfsnaam, is het betrekken van je klanten in het vieren van deze gebeurtenis. Organiseer een introductieborrel voor het nieuwe merk en laat je klanten kennis maken met de nieuwe missie en visie die je ontwikkeld hebt.